Na rynek wychodzą właśnie kolejne auta z dobrze znanej wszystkim fanom motoryzacji serii Mercedes AMG GT. Sportowy Mercedes zyskał kolejną odsłonę, a dodatkowo seria powiększyła się o limitowane modele oznaczone symbolami AMG GT R PRO.
Nowy Mercedes dzięki systemowi kontroli jazdy AMG DYNAMICS pozwala teraz na wybranie jednego z czterech trybów, w zależności od tego, czego aktualnie potrzebuje kierowca. Tryb Basic charakteryzuje się wysoką stabilnością prowadzenia i redukcji odchylenia od toru jazdy. Advanced dodaje samochodowi zwinności i przyda się na wąskich oraz krętych drogach. Pro zwiększa precyzję prowadzenia i będzie pomocny w szybkich zakrętach, a Master pozwala na dynamiczne i agresywne manewry, dzięki czemu jest wręcz stworzony dla amatorów szybkiej jazdy po torach wyścigowych.
Sportowy Mercedes AMG GT R PRO zyskał także na aerodynamice. Wszystko to dzięki przeprojektowanemu przedniemu zderzakowi, na którego bokach znajdują się teraz dwie dodatkowe prowadnice, umożliwiające lepszy przepływ powietrza. Zastosowane rozwiązania gwarantują nieruchomość zderzaka nawet przy dużych prędkościach, co sprawia, że nowy Mercedes nie traci nic na swoich aerodynamicznych zdolnościach.
Mercedes AMG GT jak przystało na tę wersję przykuwa spojrzenia i wygląda na auto o bardzo sportowym charakterze. Już na pierwszy rzut oka zauważyć możemy reflektory LED, które nadają całości sportowy charakter i sprawiają, że nowy Mercedes wygląda bardzo dynamicznie. Przy okazji reflektory świetnie spełniają też swoje nominalne właściwości drogowe, dając kierowcy perfekcyjne doświetlenie trasy.
W środku imponuje konsola środkowa, która swoim wyglądem ma przypominać silnik V8. Jest bardzo intuicyjna oraz prosta w obsłudze. Za jej pomocą jednym palcem możemy sterować poszczególnymi funkcjami trybu jazdy i regulować poziom nagłośnienia.
Sportowy Mercedes jak przystało na swój charakter posiada też kierownicę wyprofilowaną w sposób, który umożliwia obsługę funkcji bez potrzeby odrywania od niej rąk. Pozwala na to zestaw przycisków pod lewym i prawym ramieniem, którymi zarządza się między innymi takimi udogodnieniami jak asystent odległości, tempomat, sterowanie głosem, czy telefon.
Z poziomu kierownicy mamy też możliwość zarządzania systemami multimedialnymi oraz nowoczesnym cyfrowym wyświetlaczem znajdującym się przed oczami kierowcy. Jej design został zaprojektowany tak, by współgrał z dynamicznym wizerunkiem auta. Za sprawą wyprofilowanego i spłaszczonego u dołu kształtu już sama kierownica sprawia, że nowy Mercedes wygląda na auto sportowe również wewnątrz kabiny. By podczas prowadzenia samochodu dać kierowcy lepszą przyczepność rąk, kierownica obszyta jest skórą nappa ze specjalnymi perforacjami, które zapewniają dobry uchwyt. Całości dopełniają kubełkowe fotele ze wzmocnieniami z włókien węglowych.
Sportowy Mercedes udowodnił swoje aspiracje do szybkiej jazdy, gdzie podczas testu na słynnym torze Nürburgring uzyskał imponujący czas przejazdu po północnej pętli – 7:04,632 min. Nic dziwnego, bo projektanci auta czerpali inspirację z wyścigowych modeli Mercedesa – AMG G3 oraz AMG G4.
Być może i fani Mercedesa kupując go (szczególnie w wersji AMG) nie zwracają większej uwagi na zużycie paliwa, ale z dziennikarskiego obowiązku można wspomnieć o deklarowanym spalaniu na poziomie 11,4-12,5 l/100 km w cyklu łączonym.
O tym że Mercedes AMG GT jest prawdopodobnie jednym z najmocniej usportowionych samochodów niemieckiej marki, mówią też słowa jej Prezesa. „Żaden inny seryjny Mercedes-AMG nie plasuje się tak blisko sportu motorowego. […] Zwinność reakcji na wszystkie komendy kierowcy i ogólny poziom osiągów zapewniają teraz jeszcze więcej niezrównanych wrażeń, których nasi kierowcy wyścigowi doświadczają na torze „ – opowiada Tobias Moers, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Tagi: Mercedes, motoryzacja
Dodaj komentarz